|
Hoe verhoog ik mijn omzet?In de zakelijke markt kan op verschillende manieren acquisitie worden gepleegd: TV reclame, radio reclame, adverteren in bladen, bannering op internetpagina’s of het zenden van een mailing. Veruit de meest kosteneffectieve manier om klanten binnen te halen is telemarketing. Telemarketing leidt direct tot concrete verkoopafspraken met uw potentiële klanten. Bovendien krijgt u snel inzicht in de marktbehoefte voor uw producten en diensten.
Tip 1: Maak een keusMaak een duidelijke keuze in uw doelgroep. 80% van de omzet behaalt u bij 20% van de klanten. Het is dus zaak om u te richten op de groep die echt omzet voor u kan genereren. Vanuit Telemarketing Rotterdam ondersteunen wij u graag met het bepalen van die rendabele doelgroep. Tip 2: Benader uw doelgroep vakerEen enkele radiospot kan erg leuk zijn maar levert niet veel op. Alleen wanneer de prospect regelmatig van u hoort via radio, DM of telemarketing, zal hij bij u klant worden. Kiest u dus voor terugkerende boodschappen aan een kleine groep, in plaats van een enkele campagne voor een grote groep. Tip 3: Combineer uw marketingmiddelenDoor het combineren van marketingmiddelen bent u in staat de boodschap te versterken. Combineer een radiospot met een online banneractie. Of combineer een mailing met telemarketing. Dit verbetert niet alleen het verkoopresultaat, de prospect zal u ook langer onthouden. Tip 4: Laat acquisitie over aan de acquisiteursVaak wordt er tussen accountmanagers een onderscheid gemaakt tussen hunters en farmers. De laatste zijn uitstekende accountmanagers, maar geen goede acquisiteurs. Bovendien heeft de dure accountmanager vaak geen tijd om de hele dag telefoontjes te plegen. Het werk uitbesteden aan telemarketingbureau bespaart u een hoop tijd en kosten. Tip 5: Bouw een database opEen accountmanager weet wanneer een prospect geïnteresseerd zal zijn voor een product. Een abonnement vervalt of een product is aan vervanging toe. Dat is het moment dat u contact wilt opnemen. Deze en alle andere informatie moet u centraal opslaan. Zo kunt een paar keer de prospect een brief sturen, zodat als hij toe is aan een vervanging hij uw bedrijf en uw product al kent. Tip 6: Meten is wetenTe vaak worden de kosten van verkoop niet gemeten. Kijk eens naar de verkoopkanalen die u gebruikt en de mediamix die u inzet. Wat levert een radiospot, een mailing of een advertentie feitelijk op? Als u die kosten naast elkaar zet, kunt u tegen lagere kosten meer omzet behalen. |
Telemarketing Rotterdam | Admiraal de Ruyterweg 161 | Rotterdam | |